Post-obrada na pobjedničkoj fotografiji Paula Hansena na World Press Photo natječaju iz 2012. bila je vruća tema čitavu proteklu godinu. Mnogi su dovodili u pitanje autentičnost fotografije, svjetlo na njoj, obradu, je li prava, namještena ili zaista samo dobro uhvaćen trenutak tužne povorke. Koplja su se lomila, fotografi diljem svijeta prepucavali, stručnjaci proučavali, ali nikakav ‘lažnjak’ službeno nije dokazan.

WPP je bio primoran angažirati dva forenzička istražitelja koji su morali napraviti nepristrane analize Hansenove fotografije, slike koja po nekima izgleda kao poster za film, a ne dokumentarna fotografija. Iako su istražitelji, uspoređujući original i fotografiju poslanu na natječaj, pronašli samo lokalne promjene boje i tonova, kontroverza oko toga izazvala je burne rasprave i dovela u pitanje etičnost fotoreportera koji previše obrađuju fotografije.

Ove godine, World Press Photo neće riskirati. “Detaljno smo proučili pravila i protokol natječaja te napravili neke izmjene kako bi sve bilo transparentnije. Promijenili smo procedure za pregledavanje fotografija prilikom ocjenjivanja”, izjavio je jedan od direktora World Press Photoa Michiel Munneke. Naknadno će objaviti više detalja o tome koje će promjene doživjeti procedura pregledavanja fotografija prijavljenih na natječaj za 2013. godinu.