Sigma objektivi postaju posljednjih godina sve popularniji, prvenstveno zahvaljujući vrhunskoj profesionalnoj optici koju Sigma ugrađuje u svoje objektive (poput Sigma 35 mm f/1.4 HSM Art objektiva). Kao i svaki drugi proizvođač, Sigma koristi različite oznake za različite dijelove tehnologije koje ugrađuju u svoje objektive. U ovom članku proći ćemo kroz sve važne oznake i kratice koje Sigma koristi kod svojih objektiva kako biste se lakše mogli snaći ako razmatrate kupnju nekog od Sigminih objektiva.

Kategorije i klase Sigma objektiva

Za početak, napravit ćemo pregled različitih kategorija objektiva (koje Sigma naziva „linije proizvoda“). Ne tako davno, Sigma je započela sa doradom svojih objektiva. Glavni razlog pokretanja tog projekta, kojeg su nazvali Global Vision, jest, kako navode u Sigmi,„činjenica da je sve više fotografa frustrirano pri izboru objektiva, prvenstveno zato što je ponuda proizvoda ogromna, a razlike među njima nisu uvijek jasne“.

Sigma se odlučila, ne samo na drastičnu promjenu dizajna i kvalitete (u svakom smislu te riječi na bolje), nego i smještanje svakog pojedinog objektiva u svoju kategoriju. To znači da svi objektivi u određenoj kategoriji imaju nekoliko bitnih zajedničkih značajki. Može se reći da su ujedinjeni pod jedinstvenim konceptom. Postoje tri glavne kategorije:

C (Contemporary) – ova linija proizvoda se većinom sastoji od zoom objektiva sa varijabilnim otvorom blende za opću upotrebu, kao što su standardni zoom i tele objektivi, namijenjeni fotoaparatima sa APS-C senzorom (npr. Sigma 18-200 mm f/3,5-6,3 OS HSM Macro). Može se reći da se ova kategorija sastoji od cjenovno pristupačnijih zoom objektiva, kojih ima mnogo.

A (Art) – svi najbrži prime objektivi pripadaju ovoj liniji proizvoda. Sigma navodi kako je Art kategorija „dizajnirana sa težištem na sofisticirane optičke performanse i obilje kreativne snage“. Neki širokokutni, ultra širokokutni, macro i zoom objektivi sa velikim otvorom blende također pripadaju ovoj kategoriji (npr. Sigma 18-35 mm f/1.8 DC HSM).

S (Sport) – kako biste mogli pretpostaviti iz samog imena, ova linija proizvoda se sastoji od tele, zoom i objektiva sa fiksnom žarišnom duljinom, dizajniranih sa sportskom i wildlife fotografijom na umu. Možete očekivati da ovi objektivi budu prilično skupi i da sadrže relativno velik maksimalan otvor blende.

EX – stari Sigmini high-end objektivi, koji su ekvivalent Canon L i Nikon Gold ring serijama. Još uvijek možete pronaći nekoliko novih objektiva sa tom oznakom. Sigma je odustala od ove linije proizvoda tako da ne trebate očekivati objektive sa EX oznakom u budućnosti.

Oznake formata Sigma objektiva

Sigma je jedan od najvećih proizvođača objektiva i kao takva proizvodi objektive za različite veličine senzora:

DG – objektivi kompatibilani sa full-frame DSLR fotoaparatima.
DC – objektivi dizajnirani za DSLR fotoaparate sa ASP-C senzorom.
DN – objektiv dizajniran za kompaktne fotoaparate. Sigma će tek početi proizvoditi objektive za full-frame mirrorless fotoaparate, ali se još ne zna hoće li ti objektivi imati novu oznaku ili će spadati pod DN ili DG serije.

Tehnologija Sigma objektiva

HSM (Hyper Sonic Motor) –  je ekvivalent Canon USM i Nikon SWM tehnologiji. HSM je ultrasonični motor dizajniran kako bi pružio brzo i tiho fokusiranje.

OS (Optical Stabilization) – tehnologija za optičku stabilizaciju slike koja se koristi u Sigma objektivima. Jako je slična Canon IS, Nikon VR i Tamaron VC tehnologiji.

ASP (Aspherical) – objektivi sa ovom oznakom imaju asferične staklene elemente u svom optičkom dizajnu.

APO (Apochromatic) – apokromatski objektivi su dizajnirani kako bi učinkovitije ispravljali kromatske i druge aberacije. Apokromatski objektivi sadrže fluoritne elemente koji u potpunosti eliminiraju kromatske aberacije. Prema Sigmi, njihovi tele i zoom objektivi koriste posebne materijale (SLD ili FLD staklo – bit će objašnjeni kasnije u tekstu) kako bi unaprijedili performanse objektiva. Rezultat je slika većeg kontrasta i oštrine, u usporedbi sa objektivima koji nisu apokromatski.

RF (Rear Focusing) – objektivi sa ovom oznakom imaju stražnji fokus, što znači da se tijekom izoštravanja slike jako malo elemenata koji su pozicionirani iza blende pomiče. Rezultat je brže automatsko fokusiranje bez rotirajućih prednjih elementa.

IF (Internal Focusing) – interni fokus je jako sličan stražnjem fokusu, ali u ovom slučaju nekoliko se optičkih elemenata ispred blende pomiče tijekom izoštravanja. Veličina objektiva je jednaka, ali žarišna duljina se može malo promijeniti tijekom izoštravanja.

SLD (Special Low Dispersion) – stakleni elementi dizajnirani kako bi smanjili kromatske aberacije.

ELD (Extraordinary Low Dispersion) –  stakleni elementi obavljaju jednaku funkciju kao SLD, samo mnogo bolje.

FLD (F Low Dispersment) –  element je, prema navodima Sigme, „najučinkovitije dostupno staklo niskog raspršivanja i iznimno velike propusnosti“. Performanse su praktički jednake onima što ih pruža fluoritno (razlog za „F“ u nazivu) staklo, ali mnogo jeftinije.

TSC (Thermally Stable Composite) –  je poseban materijal koji spaja kvalitete polikarbonata i metala, te se koristi kod izrade pojedinih objektiva. „Pruža 25% veću elastičnost od polikarbonata. S obzirom da je njegovo termalno skupljanje minimalno, TSC se dobro spaja sa metalnim dijelovima i time daje svoj doprinos vrhunskoj izradi objektiva.

Oznake specijaliziranih Sigminih objektiva

Macro – Sigma macro objektivi su dizajnirani kako bi pružili dobro uvećanje sa relativno malom udaljenosti za fokusiranje. Jako popularan i cijenjen macro objektiv je Sigma 150 mm f/2.8 OS HSM. Godinama je ova oznaka korištena na jeftinijim Sigma zoom objektivima koji su mogli fokusirati malo bliže od očekivanog, ali ni blizu pravim macro udaljenostima. Ako ste navikli na Canon ili Nikon macro objektive koji imaju mogućnost 1:1 uvećanja, obvezno provjerite specifikacije na Sigma macro objektivu prije kupnje, kako biste izbjegli neugodna iznenađenja.

Fisheye (Diagonal, Circular) – za ovu oznaku nije potrebno mnogo objašnjenja. Fisheye objektivi pružaju jako širok kut gledanja (180° stupnjeva nije ništa neuobičajeno) sa izraženim distorzijama. Dijagonalni fisheye objektiv prekriva cijeli kadar, dok cirkularni fisheye proizvodi kružnu sliku.